torsdag 5. juli 2012

Hvilken MORSMELK

MORSMELKERSTATNING

Morsmelkerstatning kan være kjempeviktig for veldig mange personer. Noe av det som gjør at barnet vokser opp og får næring i seg. Det kan være flere grunner til at mor gir barnet sitt morsmelkerstatning. For de fleste er det nok dem som ikke har melk til babyen sin, eller ikke har nok mat til babyen.
Det er i hvert fall derfor jeg bruker det. Nå skal jeg skrive litt om hvordan lillegutten min reagerte på de forskjellige mormelkene som han har prøvd. Han er ikke mange ukene så har ikke rukket å prøvd flere en NAN sin og Colett kjøpte vi idag til han. 




NAN sin morsmelkerstatning er genial som har små kartonger vi kan kjøpe for å slippe pulver i mange tilfeller. Men det har sikkert mange andre morsmelk typer også. Ikke vet jeg. Men en ting vet jeg og det er at lillegutten vår tåler ikke NAN. Den er altfor sterk for magen hans og han får knip i magen. Han får ikke til å bæsje og det ser vi plager han. Han begynner å skrike etterpå for vi ser den er for sterk for han. Han fiser veldig mye pga den er altfor sterk. Så dette klarte jeg ikke lengre. Jeg vil ikke se han har det vondt og se at det er melka som gjør det. For når han spiser min melk er han helt rolig etterpå og har ikke så vondt som han får av NAN sin. Han blir veldig urolig i tilegg, virker liksom som han ikke får til å slappe av ordentlig. 
Har ingenting imot Nestle sitt merke i det hele tatt. Er bare så dumt at den er så sterk mot magen. 




Da fant vi ut vi skulle prøve HIPP sitt merke, men den hadde dem ikke i 1. Så vi har lest like mye bra om Collett sin. Er bare at HIPP sin er økologisk. Men han fikk da denne til middag og etter han hadde spist et måltid med Collett ble han helt rolig etterpå og sovnet som en stein. Til vanlig bruker han å må holdes i over en time om ikke mere fordi han ikke vil roe seg. Noe som kanskje har med at denne ikke er så sterk mot magen som NAN sin var. Jeg skal ikke uttale meg noe særlig mere enda siden jeg kjøpte den i dag og bare har gitt han 1,5 måltid med denne. Men så langt er det jo som en drøm ! Å sovne etter klapping og raping er jo perfekt. Åsså så utrolig godt å se at han slapper av uten smerte i magen. I såfall er ikke smertene så store som dem har vært. Om han har litt knip enda kan jo være fordi han ikke har vennet seg til denne enda. Men det gjør han nok etter hvert. 

Etter flere måltid med Collett sin MME fant vi ut at prinsen gulpet opp melka igjen. Det likte jeg ikke. For det kom ganske mye. Jeg vet at det ikke er tilfeldig at han gulpet akkurat disse gangene, fordi han gulper aldri etter min melk som jeg pumper til han. Hvis han da gulper er det bare litt i munnvika. Jeg synes heller ikke denne melken smakte noe særlig godt i forhold til min melk som er ganske søt. Så vi måtte nok slutte ganske fort med denne også. Hvis han ikke hadde gulpet den opp så hadde vi nok fortsatt brukt denne. 




Da ble det til å prøve enda en mme. Men men hva gjør man ikke for sine barn? <3 
Denne likte jeg veldig godt. Har ikke prøvd pulveret enda, men den finnes på kartong noe som gjorde at jeg likte den enda bedre. For på natten og når man er ute å sånn er det veldig lettvint å ta med seg en kartong. Prinsen min spiser jo det han får heldigvis, men det er ikke like bra etter han har fått i seg melken som han har prøvd. Så jeg prøvde denne og han har verken fått noe særlig knip eller gulpet. Så nå er jeg superfornøyd. Håper bare vi kan fortsette med denne, for så langt er det den beste vi har prøvd:) 


Takk gud for Morsmelkerstatning ! 

<3 


2 kommentarer:

  1. Enig i det du sier, og takk gud for at dette finnes! :)
    <3 snuppa mi

    SvarSlett
  2. Ja det er så sykt viktig. Jeg er utrolig glad for at det finnes så mange tyoer slik at man kan velge den som passer for sitt barn <3

    SvarSlett

Takk for dere ser innom bloggen min <3 !