onsdag 20. juni 2012

Tøff start

Det ble en veldig tøff start for lillegutt og oss. 
Det begynte frdagskveld der vi merket en underlig blåfarge på munnen, hendene og føttene til lille William. Det kom bare flere ganger om dagen og vi begynte å bi engstelige for det så veldig ekkelt ut, akkurat som han hadde spist blåbær.. Dagen etter ringte vi sykehuset og spurte dem om råd eller hva de kunne være, de bedde oss ringe legevakten som deretter ba oss ringe 113. Da ble jeg vettskremt og visste ikke hvor eller hva jeg skulle gjøre. Heldigvis har jeg en kjæreste som er mye flinkere og takle slike situasjoner, så det ble til at han ringte. De kom med ambulansen og hentet oss. Vi dro på sykehuset og der trodde de det kunne være hjertefeil hos lillegutt :( Så de satte på han fult av ledninger for å sjekke EKG på hjertet hans. Tok fult av prøver å sånt av han samtidig. Vi ble sendt opp til barn intensiv der William måtte til overvåkning. Der var det et rom der folk passet på han hele tiden og gikk å fulgte med på hvordsn det gikk. De ble tatt masse prøver der oppe også pluss han ble koblet til et scop der de kunne se hvordan han pustet samt puls og oksygeninntaket hans. Siden det ikke var så stabilt kom hjertespesialisten for å ta ultralyd av hjertet hans. Da var jeg så redd å lei meg at jeg klarte ikke noen ting:( HELDIGVIS var det ikke noe galt med hjertet til lillegutt. Jeg ble så lettet og glad at dere aner bare ikke. De tok også røntgen av lungene hans den natta, men de fant ikke noe der heller etter det jeg har forstått. Vi fikk nå et eget rom på nyfødt intensiv så jeg regnet da med vi kom til å være der en stund :/ Dagen etter lå han fortsatt til overvåkning pluss att han skulle ta flere prøver å sånn. 
Vi ble flyttet over til nyfødt intensiv der vi fikk han inn på vårt eget rom. Det var utrolig godt å få han til oss å ha han i nærheten, selv om han hadde fullt av ledninger koblet til seg slik de som jobbet der kunne sitte å følge med fra arbeidsrommet via en skjerm. Han var ganske ustabil med pusting og blåfargen kom både titt og ofte tilbake :/ så de måtte ta han igjen for å ha han på overvåkning. Han måtte ta ultralyd av hodet, røntgen av magen og EG av hodet/hjernen for å sjekke om han hadde epelepsi. Så de måtte barbere det fine håret hans så de kunne stikke inn nåler han måtte ha i hodet i to døgn .. Det likte jeg ikke, men bra dem sjekka det. De fant heldigvis ikke noe der heller, så det fortsatte med prøver osv.. Han fikk komme i CT en uke etterpå vi kom inn å de fant ikke noe der heller så han ble til slutt friskmeldt og vi fikk reise hjem. Dette var en kort oppsummering over hva han hadde måttet gjennom på en uke.. Var en utrolig tung uke på sykehuset:( Men en kjempe god nyhet om at det ikke var noe av de store tingene som var galt med gutten vår !! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dere ser innom bloggen min <3 !